lördag 2 januari 2010

2010

Då är det nytt år. Det är verkligen helt sjukt vad tiden går fort!
Nyår firades ihop med Johan o vänner. Vi var hemma hos Pontus o det började med en supergod middag. Daniel, Andreas, Saman, Anna, Emma o Elina var med o käkade med. Pontus bror kom lite senare sen. Efter ett tag kom Andreas o Pontus tjejer +kompisar. Tror de var typ 10-12 stycken. Det var en hel del tjejer där om man säger så :P Festen rullade på o sen kom även Lina =) Vid tolvslaget gick vi ner till Vätterstranden o kollade på alla fyrverkerier. Det var så fint så. Det var kanske en aningens halt bara, sånt blir ju inte bättre i 12cm klackar haha. Men ingen bröt några ben i alla fall.
Efter att under natten ha sovit i ca 3h gick jag upp o jobbade mellan 7-16 på boendet. Jag var lite mer död än levande den dagen. Efter jobbet gjorde jag inte så mycket för att sen ta mig ut till stallet o fixa i ordning o ta in. Carina var där o jag fick höra att jag såg trött ut haha, tur man inte skulle ut igår med ;) Kvällen var lugn kan man verkligen säga...
Idag har jag varit i stallet på morgonen o släppt ut o fixat lite. Sen åkte jag hem o la mig i soffan. Jag är fortfarande rätt seg så det blir en lugn dag idag. Ska ut till stallet sen ikväll med för har kvällen också. Ska ta o rida Ricke en tur då med =)
Imorgon ska jag rida mer ordentligt så då ska jag ta på sadeln. Var npg i alla fall en vecka sen snart jag använde den o innan det var det nog två veckor haha. Har varit barbacka ridning o vila, men nu ska det kommas igång igen =)
Börjar bli sjukt taggad så ska ta tag i saker o ting när det kommer till träning nu med. Har varit lugnt med det ett par månader nu för det kändes som Ricke behövde det, bara få ta allt som det kommer o vara ute på skogsturer lite mer. Men han har hoppats lite också med under tiden, men det har varit lite då o då bara, men nu ska vi igång igen. Detta året ska  bli bra. Nåt annat duger inte!!

Nu ska jag ta o fixa lite här hemma tänkte jag. Städa lite o sånt där inte lika roligt, men sånt som är tvunget. Skönt att ha det gjort, eller om jag ska göra det imorgon kanske? Ska ju ändå tvätta då... Hm, ja det är ett i-lands problem men får se! haha.

Inga kommentarer: