tisdag 19 januari 2010

Work work

Igår hände det inte så mycket. Jag var ledig o var hemma o fixade lite. Sen red jag ett galopp pass med Ricke. Han var rätt piggelinus ibland o blev stark, men bara man fick "satt han på plats" så gick han super fint! Han blev iofs rätt sur när man sa till honom o han inte fick göra som han ville haha, knäppis :)

Idag har jag hittills jobbat 7-13, ska börja igen o jobba 16.30-20.00. Det var en som var sjuk o det fanns ingen som kunde komma in så då bytte jag så jag jobba så istället för till kl 16. Imon blir det 13-21 efter lite turer fram o tillbaka. Skulle jobbat 7.30-16, men en var sjuk på kvällen o de kunde bara få in en på morgon passet så då tog jag 13-21 i alla fall. Lite snurrigt kanske ;)

Ska ut till stallet sen efter jobbet idag med för har kvällen. Vet inte om jag ska longera eller inte, får se lite hur jag känner mig då. Borde göra det, hm dilemma haha.
Hundarna var med i stallet idag med, Favoritmolnet var lycklig när han fick gå "lös" hela tiden. Hade spårlinan på honom o höll inte i den utan han fick gå själv. Är en väldigt bra grej om hundarna inte vill lyssna utan sticker. Man har lite mer chans att få tag på de ;)

Skulle följt med Mirjam idag med o filmat när hon red Tippe. Men eftersom det blev som det blev med jobbet gick inte det =( Men jag ska följa med henne så snart hon åker iväg igen o jag kan för då ska det filmas för jag tycker hon ska skaffa en hemsida :) Bra idé va?! Hehe.
Nej nu ska jag kila. Bjuder på en bild på vovvarna :)

2 kommentarer:

Cissi sa...

så söta dem är :)

Anonym sa...

ja de myser ibland de där två :) vad duktig stitchen har blivit!! :D