tisdag 12 januari 2010

Tur!!

Idag var jag o Mirjam ute o gick runt Munksjön. Frida o Essi fick springa lite lösa. Vi kom till bron vid djursjukhuset o Frida sprang efter ankorna där, dock stoppa hon inte innan isen utan sprang ut på den. Ser sen hur hon ska vända, men ramlar då i! Springer ner o ska hjälpa henne, men det går inte får inte tag på henne. Mirjam ber Essi stanna o slänger typ bara runt Lucifers koppel o ska komma ner o hjälpa till. Paniken har kommit hos mig o jag kan inte tänka då jag ser hur hon börjar ge upp. Då kommer det en kille som var ute på sin runda o stannar o frågar om han kan hjälpa till, Mirjam säger ja. Han kommer, ger Mirjam mobilen, ber oss ta tag i hans ben o lägger sig på isen o drar upp Frida o reser sig upp precis när isen börjar knakar. Tar sin mobil i fickna igen, ber oss gå av isen o fortsätter springa. Han är min hjälte idag! Kan inte tacka han nog o vi tacka han massa efter! Det var en som sett det från djur sjukhuset o vi fick komma in o spola henne i varmt vatten o sen torka henne. Tusen tack för det med! Fick reda på i efterhand att Lucifer inte var riktigt bunden, men stannat ändå. Ibland är ju han bara såå duktig!! Frida mår bra i alla fall o tack alla idag o tack Mirjam för du behöll lugnet!
Vi åkte o lämna hundarna sen o sen åkte vi in o lunchade på Claras. Älskar att hon är tillbaks, livet blir lite roligare då måste jag erkänna!!

Nu snart ska jag åka ut till stallet o longera Ricke o fixa kvällen. Imon har jag morgonen o planerar ett galoppjobb i snön då. I helgen hoppas jag L har tid igen o hjälpa mig en stund. Var sån otrolig skillnad på honom då! Sen ska jag kanske se om min kära bästa Mupp vill hjälpa till med lite hoppning en dag i helgen med ;) hehe. Nej nu ska jag ta o byta om tänkte jag! Ciao.

Inga kommentarer: