söndag 17 januari 2010

På G!

Började dagen med en promenad ihop med Mirjam o Anna. Det var riktigt skönt, men det blåste en hel del. Är i alla fall något jag tycker vi ska göra som en "vana" :)
Sen umgicks jag lite med Johan innan jag åkte ut till stallet o Hanna följde med ut. Hon var så snäll så hon följde med mig till ridhuset o byggde åt mig.
Hade tänkt "hoppat" lite mer än vad det blev. Idag blev det två små hinder med 14 meters avstånd. Däremellan skulle han gå på 4 galoppsprång. Han ville ha 3 hela tiden, men eftersom han var så taggad (inte hoppat på 4 veckor) så fick det bli träning på bara 4, för länga kunde han ju uppenbarligen haha. Det hela slutade med att det var volt innan första, volt mellan o volt efter. I slutet kunde han gå utan volter. Han gick bra i alla fall o att han blev stark o taggad är inte så konstigt när han inte är hoppad på ett tag, men nu är vi igång i alla fall o det känns super!
Kvällen nu blir lugn. Kollar på "Blåsningen" just nu o ska sen kolla på "Johan Falk" o sen blir det nog allt sängen hehe ;)

Inga kommentarer: