måndag 4 januari 2010

Happy =)

Dagen kunde kanske börjat bättre än vad min gjorde idag. Kom till jobbet, men fick åka ut till stallet direkt, eller ah så fort jag kunde =P Rickes vattenkopp hade gått sönder... Men det visade sig sen att det var röret ovanför som hade gått sönder o hela det behövdes byta ut. Funderar på om man kanske skulle ta bort det röret o koppen helt o hållet för han har ju hink. Slipper man att det fryser/tinar om vartannat i röret o koppen o då blir det inga frys skador. Använder man den inte är den ju lite överflödig =P

Johan var snäll o plockade med mig hem efter jobbet så åkte jag hem o tog det lugnt ett par minuter, sen blev det stallet igen haha. Blev till att rida lite markarbete på ett fält. Han var kanon fin i traven o lyssnade helt ok. Sen i galoppen var han lite värre. Kändes som han var så pigg o ville bara springa o hade inte alls lust med vad jag ville. Han lyssnade dock helt ok i höger varv, men inte lika bra i vänster. Det när jag tänker efter tror jag beror på att han inte tar vänster innerskänkel så bra som han borde göra. Men då ska det jobbas på o bara bli bättre. Man kan ju bestämma att skita i det o bli sämre eller så bestämmer man sig för att göra nåt åt det o bli bättre...Jag ska bli bättre. Så enkelt är det. Nej nu ska jag fixa lite, sen äta o göra mat inför imorgon. Sen blir det nog allt till o nana kudden tror jag. Gå en tur med Frida med =)

Snart får Lucifer komma hem o det ska bli underbart o få hem det underbara molnet igen! <3

Inga kommentarer: