lördag 26 december 2009

Annandag jul

Då var man hemma igen efter julfirande nere i Hid. Julen har varit kanon bra, finns inget direkt att klaga på =)
Åkte ner i tisdags o kom hem igår. Var iväg o firade min mamma i onsdags. Fick jättegod smörgåstårta, åt så jag höll på att spricka bara för den goda sakens skull haha.
Annars kan jag inte säga så mycket mer om julen. Den har varit bra med trevligt o roligt sällskap, promenader i snön, skratt, spel, massa god mat o snö för första gången på evigheter. Tom jag som inte gillar snö kan erkänna att det är allt bra att den är över jul i alla fall. Den kanske kan stanna över nyår med, men sen kan den gärna försvinna =P

Igår kom vi hem. Det var snabba ryck som gällde. Stannade vid stallet på vägen hem o fixade i ordning hos Ricke o Lucifer, sen hem o börja göra sig i ordning för tjejerna skulle komma till mig vid halv 7. Skönt att man är någorlunda snabb o inte helt förslöad =P Sen blev det middag på Karlssons... Det var trevligt sällskap också, men att sitta o vänta 1h först på förrätten o sen 1h till efter det på varmrätten o sen ytterligare kanske 30min på efterrätt känns inte okej. Men som sagt det var trevligt sällskap o tur var det! =)
Mötte upp Sarah, Anna o Terese sen med o satt o tjöta lite o hade det trevligt! Sen var Terese så snäll så hon körde hem oss, tusen tack för det =)

Idag började vi dagen när vi vaknat med att åka upp till muppis familj o ta en fika o ge de lite julklappar. Alltid lika mysigt o trevligt där. Vet att jag sagt det innan, men det är verkligen det! =) Sen åkte Mirjam med mig till stallet o hjälpte mig där. Blev vilodag för båda idag med. Var inte riktigt 100% "taggad" idag så då är det bättre att låta bli. Är man inte riktigt på humör så kan det ibland vara bättre att låta bli. Sen efter att Mirjam varit super gullig o hjälpt mig så åkte vi hem till oss o käkade lite o kollade på Tomten är far till alla barnen. Den var ju roligare än vad jag kom ihåg! =D haha.
Ikväll finns inga direkta planer, blir till att ta det lugnt o bara mysa. Imorgon ska jag till stallet på morgonen o fixa i ordning allt o släppa ut. Sen ska jag, Johan o Mirjam på stan/a6 en sväng o kika. Sen ska hon åka igen... Suck.

Nej nu ska jag kila, men skriver mer imon o då ska jag ha tagit kort på mina nya skor o klänning.
Tills dess ett par bilder från igår =)



Man ser en aningens blek ut på bilderna, men är blixten på kameran som gjort det.
På bilderna är det i alla fall jag, Emelie, Mirjam, Sarah o Helena.

Inga kommentarer: