lördag 5 december 2009

5 december

Tiden går o går o nu är det ännu närmare julafton. Ser fram emot julafton i år, den ska spenderas tillsammans med Johans familj =) Nyår vet jag inte än vad det blir, men det ger sig!
Får väl passa på att b eom ursäkt för dålig update ännu en gång, men har varken hunnit eller orkar blogga de sista dagarna. Jag har jobbat o sen har det varit stallet, man har inte varit sugen på att sätta sig att blogga utan det har varit annat som gjorts istället.
I onsdags var jag o Lina ute o klättrade efter jobbet. Det var mys. Det var alldelels vitt runtom pga frost o sen var det jättekallt, (kanske inte lika mysigt haha) o sen var det fullmåne o alldeles stjärnklart så det kändes som man red på dagen... nästan. Mer såna kvällar tack! I torsdags jobbade jag kväll, så gjorde klart allt innan jobbet. Igår jobbade jag kväll med, men blev inte hela dagen. Kl 15.00 skulle det komma en så vi kunde få kolla på en lägenhet, men hon kom inte. Väntade ändå till i alla fall 15.30 o hon ringde inte o vi försökte nå henne. Men hon kanske hör av sig på måndag?!
Gick även hem från jobbet kl 18.00 istället för 21.00 för jag hade haft sprängande huvudvärk hela dagen, inte ens 4 st huvudvärks tabletter hjälpte. Super snälla Emelie kom in igen o jobbade mina sista timmar. Det var verkligen guld värt! Så min fredag kväll bestod helt enkelt av att ligga i soffan för stod eller satt jag upp var det olidligt!

Idag har jag börjat dagen med att umgås med Johan. Det var mys =) Sen var jag i stallet o fixade. Var ute en tur med Hannah idag. Imorgon får hovis komma o slå på ett par söm för Ricke håller på att tappa en sko. Dock har han bara tappat sömmen på insidan av den ena foten!?! Han lyckas med allt. Ska be han kolla så de andra sitter med för är inte riktigt dags för skoning än. Bra om de kan sitta lite längre än vanligt med så man slipper sko om hela tiden. Lina var i alla fall snäll o slog i några söm så den ska klara sig tills imorgon =)

Ikväll är tanken att vi ska åka hem till Daniel för han har lite kalas. Jag är dock inte super pigg, men kanske hinner piggna till om en liten stund, annars får jag väl vara med en stund o sen åka hem o sen hämta Johan. Det löser sig alltid.
De där bilderna jag snackat om har jag inte fixat än, så tror ärligt talat jag skiter i de nu. De kommer efterhand i så fall när jag använder/kommer på/lust/tid att ta kort på det.
Nej nu ska jag kila, ska tvätta klart det sista nu så är det äntligen klart sen! Tjohoo

Inga kommentarer: